سال نو 
عکس متحرک سال نو 1393 

بهار

نوروز


دعا

                  جمله ی الهام بخش          

لبخند، تذهيب زندگيست و بوسه اي ست بر دست هاي نرم محبت.




تاريخ : جمعه 1391/03/19 | 12:0 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |
سرعت هر چه تمامتر به روز مادر نزدیک می شویم روزی که گل ها می شکفند . همان طور که شکفتن گلها را جشن می گیریم نباید از مهم ترین جشن برای مادرانی که ما را به دنیا آورده اند را فراموش کنیم . بدون حضور مادرها ما نمی توانستیم پا بر این دنیا نهیم و از نعمت زندگی لذت بریم . این موجودات دوست داشتنی مادران ما هستند و برای ۹ ماه ما را در بطن خودشان حمل کرده اند و حتی وقتی هم که بزرگ می شویم باز هم مراقب ما هستند . برای روز مادر امسال ۱۰ جمله و نقل قول برتر درباره مادر ، فداکاری و دلبستگی هایشان نسبت به فرزندان را مرور می کنیم .

.

  روز مادر

.

۱۰- هنری وارد بیچر ( Henry Ward Beecher )

قلب مادر کلاس درس فرزند است . در حقیقت قلب مادر مملو از عشق و نگرانی نسبت به فرزندش می باشد . مادر هر چیزی را که به فرزندش یاد می دهد برگرفته از دلش می باشد که مملو از خردی است که حاصل تجربیات وی در زندگیست .

۹ – ضرب المثل یهودیان

هر آنچه را کودک نمی تواند بگوید مادر می فهمد

این ضرب المثل کاملاً درست است ، یک مادر اگر برای فرزندش اتفاقی بیافتد یا اینکه حالش خوب نباشد کاملا متوجه می شود، چرا که مادرها حسی به نام غریزه مادری دارند که خدواند در وجودشان قرار داده است . مادرها احساسات و افکار فرزندانشان را می دانند .

۸ – دی ویت تالمیگ De Witt Talmage

مادر ساحلی است که ما همه آسیبها و نگرانی هایمان را در آن به جا می گذاریم . اکثر بچه ها حتی نوجوانان می توانند بی پرده و رک و راست همه رازها و ترسهایشان را برای مادرشان بازگو کنند . مادر دلی برای شنیدن  و فهمیدن و عشقی بدون شرط دارد .
۷ – پیتر دی ریس Peter De Vries

نقش مادری به دنیا آوردن بچه ها ست . عشق مادری اندازه گرفتنی نیست و همه چیز را تحمل می کند .  هیچ کس در دنیا نمی تواند جای مادر را بگیرد . مادرها نقشی بسیار مهم در زندگی بچه ها در ایفای الگوی جاودانه مادریشان دارند .

۶ – ماریون سی گرتی  Marion C Garretty

عشق مادری انرژی است که انسان را قادر به تحقق غیر ممکن ها می سازد .  بله درست است پیوند قوی و توانی وجود دارد که یک مادر می تواند کاری کند که هیچ کس انتظار انجام آن را ندارد . حمل ، به دنیا آوردن و نگهداری یک کودک کار آسانی نیست . فداکاریهایی که یک مادر در مراقبت از بچه هایش می کند ورای توانایی ها و قابلیتهای اوست که کاملاً حیرت آور است .  به همین دلیل است که در زندگیمان لقب زنان برتر و مادران برتر  را به آنها می دهیم .



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 1393/01/29 | 20:44 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

يلدا

يلدا

يلدا



تاريخ : شنبه 1392/09/30 | 0:49 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |



تاريخ : پنجشنبه 1392/08/02 | 8:24 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |



تاريخ : شنبه 1392/04/22 | 12:41 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |


روزي فرا خواهد رسيد كه جسم من آنجا زير ملحفه سفيد پاكيزه اي كه از چهار طرفش زير تشك تخت بيمارستان رفته است، قرار مي گيرد و آدم هايي كه سخت مشغول زنده ها و مرده ها هستند از كنارم مي گذرند.

آن لحظه فرا خواهد رسيد كه دكتر بگويد مغز من از كار افتاده است و به هزار علت دانسته و ندانسته زندگيم به پايان رسيده است.

در چنين روزي، تلاش نكنيد به شكل مصنوعي و با استفاده از دستگاه، زندگيم را به من برگردانيد و اين را بستر مرگ من ندانيد.

بگذاريد آن را بستر زندگي بنامم. بگذاريد جسمم به ديگران كمك كند كه به حيات خود ادامه دهند چشمهايم را به انساني بدهيد كه هرگز طلوع آفتاب، چهره يك نوزاد و شكوه عشق را در چشم هاي يك زن نديده است.

قلبم را به كسي هديه بدهيد كه از قلب جز خاطره ي دردهايي پياپي و آزار دهنده چيزي به ياد ندارد.

خونم را به نوجواني بدهيد كه او را از تصادف ماشين بيرون كشيده اند و كمكش كنيد تا زنده بماند و نوه هايش را ببيند.

کليه هايم را به كسي بدهيد كه زندگيش به ماشيني بستگي دارد كه هر هفته خون او را تصفيه مي كند.

استخوان هايم، عضلاتم، تك تك سلول هايم و اعصابم را برداريد و راهي پيدا كنيد كه آنها را به پاهاي يك كودك فلج پيوند بزنيد.

هر گوشه از مغز مرا بكاويد، سلول هايم را اگر لازم شد، برداريد و بگذاريد به رشد خود ادامه دهند تا به كمك آنها پسرك لالي بتواند با صداي دو رگه فرياد بزند و دخترك ناشنوايي زمزمه باران را روي شيشه اتاقش بشنود.

آنچه را كه از من باقي مي ماند بسوزانيد و خاكسترم را به دست باد بسپاريد، تا گلها بشكفند اگر قرار است چيزي از وجود مرا دفن كنيد بگذاريد خطاهايم، ضعفهايم و تعصباتم نسبت به همنوعانم دفن شوند.

گناهانم را به شيطان و روحم را به خدا بسپاريد و اگر گاهي دوست داشتيد يادم كنيد.

عمل خيري انجام دهيد، يا به كسي كه نيازمند شماست، كلام محبت آميزي بگوييد.اگر آنچه را كه گفتم برايم انجام دهيد، هميشه زنده خواهم ماند...



تاريخ : یکشنبه 1392/03/26 | 13:6 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

اگر می توانستم یک بار دیگر به دنیا بیایم کمتر حرف می زدم و بیشتر گوش می کردم

 دوستانم را برای صرف غذا به خانه دعوت می کردم، حتی اگر فرش خانه ام کثیف و لکه دار بود و یا کاناپه ام ساییده و فرسوده شده ...

 در سالن پذیرایی ام ذرت بو داده می جویدم و اگر کسی می خواست که آتش شومینه را روشن کند نگران کثیفی خانه ام نمی شدم ...

 پای صحبتهای پدر بزرگم می نشستم تا خاطرات جوانی اش را برایم تعریف کند و در یک شب زیبای تابستانی پنجره های اتاق را نمی بستم تا آرایش موهایم به هم نخورد ...

 شمع هایی که به شکل گل رز هستند و مدتها بر روی میز جا خوش کرده اند را روشن می کردم و به نور زیبای آنها خیره می شدم ...

 با فرزندانم بر روی چمن می نشستم بدون آنکه نگران لکه های سبزی شوم که بر روی لباسم نقش می بندند...

 با تماشای تلویزیون کمتر اشک می ریختم و قهقهه خنده سر می دادم و با دیدن زندگی بیشتر می خندیدم...

 هر وقت که احساس کسالت می کردم در رختخواب می ماندم و از اینکه آن روز را کار نکردم فکر نمی کردم که دنیا به آخر رسیده است ...

 هرگز چیزی را نمی خریدم فقط به این خاطر که به آن احتیاج دارم و یا اینکه ضمانت آن بیشتر است ...

 به جای آنکه بی صبرانه در انتظار پایان نه ماه بارداری بمانم هر لحظه از این دوران را می بلعیدم؛ چرا که شانس این را داشته ام که بهترین موجود جهان را در وجودم پرورش دهم و معجزه خداوند را به نمایش بگذارم ...

 وقتی که فرزندانم با شور و حرارت مرا در آغوش می کشیدند هرگز به آنها نمی گفتم: بسه دیگه حالا برو پیش از غذا خوردن دستهایت را بشور ، بلکه به آنها می گفتم دوستتان دارم!

 اما اگر شانس یک زندگی دوباره به من داده می شد هر دقیقه آن را متوقف می کردم ، آن را به دقت می دیدم ، به آن حیات می دادم و هرگز آن را پس نمی دادم ...



تاريخ : یکشنبه 1392/03/26 | 12:48 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |



تاريخ : یکشنبه 1392/03/26 | 12:44 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

&

&

&



تاريخ : سه شنبه 1392/02/17 | 16:44 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

خواندنی

دعا

خواندنی



تاريخ : پنجشنبه 1392/02/12 | 12:37 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

ای معلّم !

مرا از تعلیم خود به جاودانگی می رسانی،

جاودانه باش.

 

نایت اسکین

مادر!

در پی گذشت سالها هنوز هم

صدای قلبت نوازشگر  روح خفته ی من است.

 

نایت اسکین


تاريخ : چهارشنبه 1392/02/11 | 19:11 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

پابلو نرودا

 "به آرامی آغاز به مردن می‌كنی"

ترجمه: احمد شاملو

به آرامی آغاز به مردن می‌كنی
اگر سفر نكنی،
اگر كتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نكنی.

به آرامی آغاز به مردن می‌كنی

زمانی كه خودباوری را در خودت بكشی،
وقتی نگذاری دیگران به تو كمك كنند.

به آرامی آغاز به مردن می‌كنی

اگر برده‏ عادات خود شوی،
اگر همیشه از یك راه تكراری بروی،
اگر روزمرّگی را تغییر ندهی،
اگر رنگ‏های متفاوت به تن نكنی،
یا اگر با افراد ناشناس صحبت نكنی.

تو به آرامی آغاز به مردن می‏كنی

اگر از شور و حرارت،
از احساسات سركش،
و از چیزهایی كه چشمانت را به درخشش وامی‌دارند،
و ضربان قلبت را تندتر می‌كنند،
دوری كنی.

تو به آرامی آغاز به مردن می‌كنی
اگر هنگامی كه با شغلت‌  شاد نیستی، آن را عوض نكنی،
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نكنی،
اگر ورای رویاها نروی،
اگر به خودت اجازه ندهی،
كه حداقل یك بار در تمام زندگیت
ورای مصلحت‌اندیشی بروی.

امروز زندگی را آغاز كن!
امروز مخاطره كن!
امروز كاری كن!
نگذار كه به آرامی بمیری!
شادی را فراموش نكن!

 



تاريخ : سه شنبه 1392/02/03 | 19:20 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

 هوش های نه گانه ی گاردنر با نام های زیرمعرفی شده اند:

 هوش کلامی ، زبانی verbal / linguistic intelligence 

 دوم : هوش ریاضی منطقی mathematical / logical intelligence 

 سوم - هوش دیدی فضایی مکانی spatial intelligence 

 چهارم -هوش موسیقایی ریتمیک موزون musical / rhythmic 

 پنجم - هوش حرکتی جسمی جسمی Bodily / kinesthetic 

 ششم - هوش برون فردی Interpersonal inte. 

هفتم - هوش درون فردی personal inte 

 هشتم - هوش طبیعت گرا Naturalist inte 

 نهم - هوش هستی گرا   Existentialist inte

 



تاريخ : یکشنبه 1391/12/13 | 20:45 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

هوش های چند گانه و تکالیف شب

     چنانچه می دانید هوش از نظر "هاواردگاردنر "روان شناس آمریکایی به هشت نوع یا دسته طبقه بندی شده است .

1-    هوش زبانی و کلامی

   توانایی های خاصی از آن نشأت گرفته اند ،از جمله : صحبت کردن ، شنیدن ، نوشتن، شعر گفتن ، گزارش نویسی ، گزارشگری ، نقالی ، سخنوری ،شرح، توصیف و بیان روشن ، دستور زبان ، یادگیری زبان دوم ، بحث، گفتگو ، خاطره نویسی و یادداشت برداری.

    بسیاری از افراد در این حوزه قابلیت رشد چشمگیری دارند . تکلیف مناسب هوش زبانی و کلامی، این فرصت را ایجاد می کند که فرد به وجود این قابلیت بیش تر پی ببرد و کار معلم برای تعیین تکلیف متناسب برای او ، آسان تر شود .  

 


   مثال: برای دانش آموزانی که خیلی صحبت می کنند و به تکالیف توجه ندارند. از آنها بخواهیم ، در ساعتی خاص به تماشای تلویزیون بپردازد و گزارشی از برنامه ی مورد نظر تهیه کند با این شرط که ده کلمه ی جدید از درس در گزارش باشد .

راه حل های مسأله های ریاضی را به شکل کتبی یا شفاهی توضیح بده .

شرح آزمایش کتاب علوم را بعد از انجام در کلاس بیان کند .

2-    هوش موسیقایی یا موزون

  در این حوزه ، این قابلیت ها مطرح می شوند : درک موسیقی ، ملودی، ضرب آهنگ،

آواز خواندن ، نواختن آلات موسیقی و حساسیت نسبت به اصوات و آواز و ملودی و هارمونی و شناخت آن ها .

  همه ی ما تجربه حفظ جدول ضرب ، با آهنگ خاصی را دارا هستیم . و برخی از ما شعر کتاب ها را با ملودی خاصی حفظ کرده ایم و هم اکنون آن ها را در یاد داریم .

   مثال : چون فهمیدم بچه ها در یادگیری و حفظ بعضی مفاهیم ریاضی مثل محیط و مساحت همراه با شعر بسیار موفق تر هستند . در تکالیف یک تکلیف اختیاری قرار دادم که هرکس می تواند این تعریف یا .....را آهنگین یا به شعر در آورد . اغلب بچه ها این کار را انجام می دهند و موفق هستند .

3-    هوش منطقی یا ریاضی

    در درک استدلال ، نتیجه گیری ، قیاس منطقی ، دسته بندی ، سازماندهی ، تجزیه و تحلیل اطلاعات ، اثبات ، قضاوت و ارزیابی اشاره دارد .

    بسیاری از دانش آموزان ، با درک چگونگی و چرایی ، تجزیه و تحلیل عوامل و در نهایت جمع بندی آن ها ، به یادگیری عمیق تر و سریع تری دسترسی پیدا می کنند .

  مثال شماره 1 :  بنابر این پس از مطالعه ی درسی از تاریخ پنجم یا چهارم ، تکلیفی با این مضمون که "چرا چنین واقعه ای رخ داد و شما چگونه عکس العمل زمامدار مربوطه را ارزیابی می کنید " برای تعدادی از افراد دارای توانایی ،  به یادگیری بسیار عمیقی خواهد انجامید.

  مثال شماره 2:مسأله ریاضی جای یک عدد فرض کنید و مرحله مرحله با آن پیش بروید .( جمع شوید –کم شوید- ضرب شوید و ...)اینگونه دقیقاً می فهمید که چرا لازم است یک راه حل خاص را برای مسأله پی بگیرید تا به نتیجه برسد .

4-    هوش بصری - فضایی

 درک بصری فضایی، تجسم فضایی، رسم نقشه و نمودار ، کار تصویری ، گرافیک ، طراحی ، خیال پردازی ، دیدن رویا و کابوس و بیان آنها ، علاقه به دیدن فیلم و ویدئو ، بازی های بصری مثل شطرنج و فعالیت های وابسته به ثبت و انتقال دانش به صورت تصویر ، از جمله قابلیت های مربوط به این حیطه یا حوزه از هوش انسان هستند .

برای این دسته افراد ، بسیاری از مفاهیم ، با تبدیل شدن به نمودار ، بیشتر قابل یادگیری هستند . تماشای یک عکس ، به جای خواندن تفسیر ، یادگیری ماندگاری برایشان ایجاد می کند . پس بهتر است فعالیت و تکالیفی مثل : ساخت پوستر ، کشیدن نمودار ، عکاسی و ساخت مدل را به آنها واگذار کنیم .

داستان های کتاب فارسی و هدیه ها بصورت نقاشی .

مسأله های ریاضی به صورت نقاشی

درس جغرافی به خصوص پنجم کشیدن نقشه در پایان هر درس و هر آنچه از درس یاد گرفتیم در نقشه پیاده کنیم .

5-    هوش بدنی – هیجانی

  شامل قابلیت های مربوط به حرکت دادن و استفاده از اعضای بدن ، بکارگیری انگشتان و دست ها در امور ظریف ، تایپ ، کشاورزی ، مهندسی ، آشپزی ، انجام کارهای عملی ، شکل دادن به اجسام ، ایفای نقش ، پانتومیم و دوباره سازی کردن کار با ابزار .......

  تدریس جهت های جغرافی استفاده از دانش آموزان برای نمایش جهت ها یا ایفای نقش مهره ها ، در ریاضی جمع و تفریق از دانش آموزان  ، به نمایش در آوردن درسی از تاریخ یا فارسی _ ساخت وسیله در درس علوم .

   مثال: در درس علوم خواستیم یک اهرم بیاورند --- دانش آموز بیل آورده

         در درس طبقه بندی ---- آوردن سنگ .

6-    هوش طبیعی

  افراد این گروه به شناخت طبیعت و طبقه بندی گونه های گیاهی و جانوری علاقه زیادی دارند . بنابر این به موضوعات جغرافی – علوم ، بیش از سایر موارد توجه نشان می دهند . از تکالیف مناسب برای آنان ، گردش علمی است که طی آن ، اطلاعات بسیار خوب و جامعی را نسبت به سایرین جمع آوری می کنند . این افراد ترجیح می دهند ، فعالیت های خود را در فضای باز و تا حد امکان در دل طبیعت انجام دهند .

   مثال : نام یا تصویر حیوانی که در درس علوم شناخته ای و یا نام دریاچه و رودهایی که در درس جغرافی آمده اند را در صورت مسأله های ریاضی به کار ببر .

7-    هوش شخصی و درون فردی

   افراد این گروه به انجام کارهای انفرادی علاقه دارند . توجه به سکوت و توان بالا در تمرکز ، از ویژگی های آنان است . داشتن دفتر یادداشت روزانه و انجام کارهای نوشتاری فردی ، توان خودارزیابی ، خیال پردازی و تشخیص احساسات خوشایند و ناخوشایند فردی و تصمیم گیری بر اساس آن از جمله قابلیت های مربوط به این حوزه است .

  دانش آموزانی که همیشه دفتر خاصی برای هر موضوع درسی دارند و با علاقه همه مطالب را یادداشت می کنند از جمله افراد این گروه هستند

 مثال : 1- تکالیفی که گزارش نویسی به صورت انفرادی دارد .

          2- صحبت در مورد خود به (زبان انگلیسی) از خودش بگوید .

          3- درس تاریخ ویژگی پادشاه این درس را با ویژگی خودش مقایسه کند و بنویسد .

          4- در پایه اول و دوم شکل خود را بکشید و خطهای مستقیم ، شکسته ، صاف را نشان دهید با خطهای باز و بسته .

     8- هوش میان فردی

   افراد در این حوزه ، توانایی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران را دارند . با تعداد زیادی دوست هستند و بیشتر اوقات در امور جمعی از خود علاقه نشان می دهند و در گروه کمتر دچار سوء تفاهم و اختلاف می شوند . (در کار گروهی موفق هستند )

   تکالیف این گروه : گفتگو با اعضای خانواده – مصاحبه – ارائه کنفرانس –انجام برنامه های مشترک .

     در پایان لازم به ذکر است ، انتخاب و ارائه ی مناسب تکلیف برای هر دانش آموز ، یکی از مهم ترین نکاتمربوط به تکلیف دادن است . اما تنها این نیست .بلکه ، تکلیف حلقه ای از زنجیرهی جدایی ناپذیر فرایند یاددهی –یادگیری است و وقتی اثر گذار خواهد بود که با سایر حلقه های این فرایند هماهنگ و متناسب باشد .  



تاريخ : یکشنبه 1391/12/13 | 20:37 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

خواندنی

خواندنی



تاريخ : پنجشنبه 1391/12/10 | 8:37 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

برای لذت از زندگی:

شخصیت:

1-     زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید: شما نمی‌دانید که بین آنها چه می‌گذرد.

2- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.

3- بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.

4- خیلی خود را جدی نگیرید.

5- وقتی بیدار هستیدبیشتر خیال‌پردازی کنید.

6- حسادت یعنی اتلاف وقت، شما هر چه را که باید داشته باشید، دارید.

7- گذشته را فراموش کنید.. اشتباهات گذشته شریک زندگی خود را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد.

8- زندگی کوتاه‌تر از این است که از دیگران متنفر باشید.نسبت به دیگران تنفر نداشته باشید.

لطفا به ادامه ی مطلب بروید.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 1391/12/04 | 16:36 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

این مطلب بخشی ازیكی از نامه‌های نادر ابراهیمی به همسرش است توصیه می شود كه همه ی زوج‌ها این نامه را چندین بار و نه به ‌تنهایی كه با هم و در كنار یكدیگر ‌ بخوانند.

نادر ابراهیمی(۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران - ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ ، تهران )، داستان‌نویس معاصر ایرانی است او علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است.

  همسفر!

در این راه طولانی كه ما بی‌خبریم

و چون باد می‌گذرد

بگذار خرده اختلاف‌هایمان با هم باقی بماند

خواهش می‌كنم! مخواه كه یكی شویم، مطلقا

مخواه كه هر چه تو دوست داری، من همان را، به همان شدت دوست داشته باشم

و هر چه من دوست دارم، به همان گونه مورد دوست داشتن تو نیز باشد

مخواه كه هر دو یك آواز را بپسندیم

یك ساز را، یك كتاب را، یك طعم را، یك رنگ را

و یك شیوه نگاه كردن را

مخواه كه انتخابمان یكی باشد، سلیقه‌مان یكی و رویاهامان یكی.

هم‌سفر بودن و هم‌هدف بودن، ابدا به معنی شبیه بودن و شبیه شدن نیست.

و شبیه شدن دال بر كمال نیست، بلكه دلیل توقف است

 

عزیز من!

دو نفر كه عاشق‌اند و عشق آنها را به وحدتی عاطفی رسانده است، واجب نیست كه هر دو صدای كبك، درخت نارون، حجاب برفی قله علم كوه، رنگ سرخ و بشقاب سفالی را دوست داشته باشند.

اگر چنین حالتی پیش بیاید، باید گفت كه یا عاشق زائد است یا معشوق و یكی كافی است.

عشق، از خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها گذشتن است اما، این سخن به معنای تبدیل شدن به دیگری نیست .

من از عشق زمینی حرف می‌زنم كه ارزش آن در «حضور» است نه در محو و نابود شدن یكی در دیگری.

 

عزیز من!

اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یكی نیست، بگذار یكی نباشد .

بگذار در عین وحدت مستقل باشیم.

بخواه كه در عین یكی بودن، یكی نباشیم..

بخواه كه همدیگر را كامل كنیم نه ناپدید .

بگذار صبورانه و مهرمندانه درباب هر چیز كه مورد اختلاف ماست، بحث كنیم ،اما نخواهیم كه بحث، ما را به نقطه مطلقا واحدی برساند.

بحث، باید ما را به ادراك متقابل برساند نه فنای متقابل .

اینجا سخن از رابطه عارف با خدای عارف در میان نیست .

سخن از ذره ذره واقعیت‌ها و حقیقت‌های عینی و جاری زندگی است..

بیا بحث كنیم.

بیا معلوماتمان را تاخت بزنیم.

بیا كلنجار برویم .

اما سرانجام نخواهیم كه غلبه كنیم.

بیا حتی اختلاف‌های اساسی و اصولی زندگی‌مان را، در بسیاری زمینه‌ها، تا آنجا كه حس می‌كنیم دوگانگی، شور و حال و زندگی می‌بخشد نه پژمردگی و افسردگی و مرگ، حفظ كنیم.

من و تو حق داریم در برابر هم قدعلم كنیم و حق داریم بسیاری از نظرات و عقاید هم را نپذیریم بی‌آن‌كه قصد تحقیر هم را داشته باشیم .

عزیز من! بیا متفاوت باشیم.



تاريخ : جمعه 1391/12/04 | 16:27 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |
روزی مدیر یكی از شركت های بزرگ در حالیكه به سمت دفتر كارش می رفت چشمش به جوانی افتاد كه در راهرو ایستاده بود و به اطراف خود نگاه میكرد.
جلو رفت و از او پرسید: «شما ماهانه چقدر حقوق دریافت می‌كنی؟»
جوان با تعجب جواب داد: «ماهی 2000 دلار.»
مدیر با نگاهی آشفته دست به جیب شد و از كیف پول خود 6000 دلار را درآورده و به جوان داد و به او گفت: «این حقوق سه ماه تو، برو و دیگر اینجا پیدایت نشود، تو اخراجی !
ما به كارمندان خود حقوق می‌دهیم كه كار كنند نه اینكه یكجا بایستند وبیكار به اطراف نگاه كنند.»
جوان با خوشحالی از جا جهید و به سرعت دور شد. مدیر از كارمند دیگری كه در نزدیكیش بود پرسید: «آن جوان كارمند كدام قسمت بود؟»
كارمند با تعجب از رفتار مدیر خود به او جواب داد: «او پیك پیتزا فروشی بود كه برای كاركنان پیتزا آورده بود.»
نکته
برخی از مدیران حتی كاركنان خود را در طول دوره مدیریت خود ندیده و آنها را نمی‌شناسند. ولی در برخی از مواقع تصمیمات خیلی مهمی را در باره آنها گرفته و اجرا می‌كنند.



تاريخ : پنجشنبه 1391/12/03 | 16:42 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

آيا مي دانيد :

چند نوع فوتبال وجود دارد ؟

در بيشتر كشورهاي دنيا ، فوتبال را ورزشي مي دانند كه بين دو تيم 11 نفره و با يك توپ انجام ميشود و هر تيم بايد بتواند بدون استفاده از دست ، توپ را پيش براند و آن را به دروازه برساند .

ü  اما راگبي نوعي ديگر از بازي فوتبال است كه در آن هر تيم 13 يا 15 بازيكن دارد و با يك توپ بيضي شكل بازي مي كنند . در راگبي مي توان توپ را با پا زد و با دست هم گرفت .

ü  فوتبال كانادائي ، ورزشي همانند راگبي است ولي با 12 بازيكن

ü  فوتبال استراليائي در زميني بيضي شكل انجام مي شود و 18 بازيكن در هر تيم دارد .

البته فوتبال سواره ( سوار بر دوچرخه ، موتورسيكلت  يا اسب ) و فوتبال در آب و فوتبال ساحلي كه با پاي برهنه بر روي ساحل انجام ميشود انواع ديگري از فوتبال بوده كه براي تفريح و سرگرمي انجام ميشود.

تاريخ : یکشنبه 1391/11/29 | 15:29 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |
                  خواندنی

 



تاريخ : سه شنبه 1391/11/24 | 22:57 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

اس ام اس میلاد پیامبر و امام
صادق

امشب که صفا با دل و جان همراه است / هنگام طلوع آفتاب و ماه است

هم جشن ولادت امام صادق / هم عید محمد ابن عبدالله است



تاريخ : سه شنبه 1391/11/10 | 13:26 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

سخن بزرگان

سخن بزرگان

سخن بزرگان



تاريخ : شنبه 1391/11/07 | 22:23 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

 در جهان پدیده‌‌های بی‌شماری وجود دارند که در قالب هیچ تصور و خیالی نمی‌گنجند. برخی از این پدیده‌ها عجیب و برخی زیبا و برخی دیگر زشت هستند؛ هرچه هست نشانی از عظمت و بزرگی خلقت است.

بخشی از این پدیده‌ها را مشاهده می‌کنید :

تصویری از فضا: آنچه مشاهده می‌کنید، تصویری از جزایر باهاما از فضاست که در آن نفوذ آب در جزایر باهاما چون رگ‌هایی می‌نماید که زمین را تغذیه می‌کنند.

  فراتر از خیال

میمون‌های طلایی: نوعی میمون است که در کوه‌های آتشفشانی ورنگا در مرکز آفریقا یافت می‌شوند و همواره در مناطق مرتفع سنگی زندگی می‌کنند.

    فراتر ازخیال

چه کسی گفته برای گرفتن تصویر هوایی از زمین به فضاپیما نیاز است: این تصویر را رابرت هاریسون انگلیسی سوار بر بالن و توسط یک دوربین معمولی گرفته است.

   فراترازخیال

 درادامه  سایر تصاویر را نگاه کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 1391/11/07 | 21:46 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

کلمه ها بر احساسها و اندیشه ها تاثیر می‌گذارند.
احساسها بر افکار وکلمه ها مؤثرند.
اندیشه‌ها بر کلمه‌ها و احساسها تاثیر می‌گذارند.

بگوییم :  از اینکه وقت خود را در اختیار  من گذاشتید متشکرم.
نگوییم : ببخشید که مزاحمتان شدم.

 بگوییم : در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود.
نگوییم : گرفتارم.

 بگوییم : راست می‌گی؟ راستی؟
نگوییم : دروغ نگو.

 بگوییم :  خدا  سلامتی بده.
نگوییم :  خدا بد نده.

 بگوییم : هدیه برای شما.
نگوییم :  قابل ندارد.

 بگوییم : با تجربه شده.
نگوییم :  شکست خورده.

 بگوییم: قشنگ نیست.
نگوییم : زشت است.

 بگوییم: خوب هستم.
نگوییم: بد نیست.

 بگوییم : مناسب من نیست.
نگوییم : به درد من نمی‌خورد.

 بگوییم : با این کار چه لذتی می‌بری؟
نگوییم : چرا اذیت می‌کنی؟

 بگوییم : شاد و پر انرژی باشید.
نگوییم : خسته نباشید.

 بگوییم: من.
نگوییم: اینجانب.

 بگوییم: دوست ندارم.
نگوییم: متنفرم.

 بگوییم: آسان نیست.
نگوییم: دشوار است.

 بگوییم : بفرمایید.
نگوییم : در خدمت هستم.

 بگوییم : خیلی راحت نبود.
نگوییم : جانم به لبم رسید.

 بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم.
نگوییم : مسئله ربطی به تو ندارد.



تاريخ : شنبه 1391/11/07 | 21:36 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

اخلاقی



تاريخ : چهارشنبه 1391/11/04 | 17:54 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

در این تست  هوش اگر بتوانید ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه در عکس  پیدا کنید، نیم کره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل میکند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آنرا پیدا کنید،پیشنهاد میشود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر بشود.(صورت 1 دانه است پس به دنبال یک دانه باشید)

             تست هوش



تاريخ : چهارشنبه 1391/11/04 | 17:45 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |
                             

از صبح زود  بارون تند همراه با باد شدیدی شروع به باریدن کرد. روزهای بارونی علی رغم خوب بودنش مشکل هم هست. به سختی میشه پسرها رو تو کلا س یا راهرو نگه داشت تا زیر بارون نرن و خیس نشن. رسیدم مدرسه همه ی بچه ها هنوز نیومده بودن،معمولا روزهای بارونی اینجوریه. خلاصه بعد از اینکه همه اومدن کارمون شروع شد. زنگ دوم بود داشتم نشانه ی پـ پ رو تدریس می کردم، چشمم به پنجره افتاد و ناخودآگاه گفتم: بچه ها برف! دیدم همه رفتند جلوی پنجره ها. خودم هم  دست کمی از بچه ها نداشتم. دیدم نمیشه. با بچه ها رفتیم بیرون کلاس و برف رو تماشا کردیم که البته خیلی شدید می بارید وبسیار هم درشت بود. بعد هم با همکارا رفتیم حیاط و تند تند عکس گرفتیم. بعد از یک ساعت چهره ی شهر کاملا زمستانی شد. روی درختا،زمین و بام خونه ها سفید شد. روز خـــــــیلــــــــــــــی خــــــــــــــــــــوبــــــــــــــــــــی بود. امیدوارم که بارش برف برای همه لذت بخش باشد.

در ادامه ی مطلب با چند عکس منتظرتون هستم.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 1391/10/26 | 16:20 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

بیل گیتس

بیل گیتس، مالك و رئیس سابق"مایکروسافت"، طی یک سخنرانی كه سابقا یعنی در زمانی كه ریاست مایكروسافت را عهده دار بود، در یکی از دبیرستان‌های امریکا انجام داد، او در این سخنرانی نكاتی را خطاب به دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: "در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش‌آموزان نمی‌آموزند".

بیل گیتس فردی است كه موفقیت های چشمگیرش زبانزد خاص و عام است و می توان از تجربیات و نگرش های اندیشمندانه اش درس گرفت. او هفت اصل مهم زندگی که دانش‌آموزان در هیچ دبیرستانی فرا نمی‌گیرند، را بدین شرح بیان كرد :

اصل اول: در زندگی، همه چیز عادلانه نیست، بهتر است سعی كنید با این حقیقت کنار بیائید.

اصل دوم: دنیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست و شما خودتان باید در بدست آوردن آن تلاش كنید. در این دنیا از شما انتظار می‌رود که قبل از آنكه نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید، کار مثبتی انجام دهید.

اصل سوم: پس از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان و استخدام، کسی به شما مبلغ فوق‌العاده زیادی پرداخت نخواهد کرد. به همین ترتیب قبل از آنكه بتوانید به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسید، باید برای مقام و مزایایش زحمتی در حد انتظارات خودتان برای كسب موفقیت های آینده تان بکشید.

اصل چهارم: اگر فکر می‌کنید، آموزگارتان سختگیر است، سخت در اشتباه هستید. پس از استخدام شدن در یك شركت یا موسسه، متوجه خواهید شد که رئیس شما خیلی سختگیرتر از آموزگارتان است، چون او دیگر امنیت شغلی آموزگارتان را ندارد و در مقایسه با كاری كه انجام خواهید داد تنها منافع خود را مد نظر قرار می دهد.

اصل پنجم: آشپزی در رستوران‌ها یا خیلی از مشاغل ساده با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌های ما برای این کار اصطلاح دیگری داشتند، از نظر آنها این کار "یک فرصت" برای آینده بود.

اصل ششم: اگر در کارتان موفق نیستید، والدین خود را ملامت نکنید، از نالیدن دست بکشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

اصل هفتم: قبل از آنکه شما متولد بشوید، والدین شما هم جوانان فعال و پرشوری بودند و به قدری که اکنون شما تصور می كنید، ملال‌آور نبودند.



تاريخ : شنبه 1391/10/23 | 21:13 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

زائري باراني ام آقا به دادم مي رسي ؟                 بي پناهم ، خسته ام ، تنها ، به دادم مي رسي ؟

گر چه آهو نيستم اما پر از دلتنگيم                                                              ضامن چشمان آهوها به دادم مي رسي ؟

من دخيل التماسم را به چشمت بسته ام                هشتمين دردانه  ی زهرا به دادم مي رسي؟



تاريخ : شنبه 1391/10/23 | 11:24 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |

کـــــاش می شد بچـگی را زنده کرد...کودکی شد کودکانه گـریه کرد...      شــــعرقـهر قـهرتا قیامت را سرود!!! آن قیامت که دمـی بیشتر نبود...

فـــــاصله با کودکی هایمان چه کرد؟ کـاش میشد بچگانه خــنده کرد!!!!

کودکی

باید دانست

 " جاده های زندگی را خدا هموار می کند کار ما فقط برداشتن سنگ ریزه هاست ... پس اینقدر آه و ناله چرا ؟!

جاده ی زندگی



تاريخ : شنبه 1391/10/23 | 9:31 | نویسنده : كبري نصيري و لادن ضابطي |